چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹

همزمان با بیستمین‌روز ماه مبارک رمضان؛

طرح «بهار در بهار» به میزبانی استان مازندران برگزار شد

اجرای برنامه بهاردربهار در مازندران

در بیستمین‌روز ماه مبارک رمضان، دومین دوره‌ی طرح سراسری محفل انس با قرآن‌ِکریم با عنوان «بهار در بهار» به‌میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، دومین دوره‌ی طرح سراسری محفل انس با قرآن‌ِکریم با عنوان «بهار در بهار» به‌میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، یکشنبه (۱۲ فروردین ۱۴۰۳)، بیستمین‌روز ماه مبارک رمضان بصورت مجازی برگزار شد.

این برنامه با تلاوت آیاتی از سوره‌ی نمل توسط حمزه مومنی، قاری مطرح استانی آغاز و سپس تفسیر این آیات برای حاضرین از طریق فضای مجازی توسط حجّت‌الاسلام مهدی جبرئیلی تشریح شد.

حجّت‌الاسلام جبرئیلی در تفسیر آیات سوره‌ی نمل بیان کرد: بهار، ثمره‌ی تنظیم رابطه‌ی زمین و خورشید است؛ اما امام‌صادق(ع) فرمودند: بهاری‌شدن ما انسان‌ها، تلاوت قرآن است.

وی ادامه داد: خداوند در داستان حضرت ابراهیم(ع) قرآن فرمود: «از جایی که فکرش را نمی‌کنید، به شما رحم می‌شود و خداوند متعال دستتان را می‌گیرد»؛ این، نشان از لطایف قرآن دارد؛ ما انسان‌ها بواسطه‌ی تنظیم رابطه‌ی خود با قرآن می‌توانیم به فیض کثیر برسیم و بخاطر اعمال حسنه، بهاری شویم؛ گفتنی است حسنات و اعمال تنها دارایی‌مان هستند که با خود به آخرت می‌بریم.

مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های کشور بابت اجرای این برنامه اذعان داشت: امام‌علی(ع) در حکمت‌های نهج‌البلاغه فرمودند: با مردم چنان رفتار کنید که اگر همان لحظه از دنیا رفتید، برای جدایی از شما بگریَند و اگر زنده ماندید خواستار معاشرت با شما باشند.

وی افزود: ما که در نهاد کتابخانه‌های عمومی فعّالیت داریم، می‌بایست برای ارتباط با مردم مراقبت بیشتری داشته باشیم تا ضمن ارائه‌ی خدمات فرهنگی به آنان خاصّه در سال جدید، تأثیر مؤثری بر روی عموم مراجعین گذاشته و موجب جذب افراد بسیاری به کتابخانه‌های عمومی شویم.

گفتنی است در پایان برنامه‌ی ملّی و استانی «بهاردَربهار»، مسابقه‌ای برگرفته از آیات سوره‌ی نمل برگزار شد.

طرح «بهار در بهار» به میزبانی استان مازندران برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 7 =